Pura Goa Lawah

15 april 2014 - Klungkung, Indonesië

Na weer een lekker ontbijtje staan we op onze taxi chauffeur te wachten! Vandaag gaan we naar Pura Goa Lawah, de vleermuisgrot! Leuk!!! Weer een hele wereldreis om daar te komen. Op een gegeven moment zet de chauffeur de auto aan de kant en stapt uit, hij weet de weg niet meer haha. De weg waar we op rijden schijnt nieuw te zijn en hij weet niet meer hoe hij moet, dus hij gaat het even vragen. Blijkt dat we nog een klein stukje rechtdoor moeten en dan zijn we er!

We zijn nog niet uit de taxi of de verkopers staan al om ons heen om van alles aan ons te verkopen. Ze zijn hier meer opdringeriger dan waar we hiervoor allemaal geweest zijn! Niels wordt er een beetje chagrijnig van, ze blijven aan hem zitten en aan zijn shirt trekken.

Allemaal onze sarong weer om. We moeten er nog een extra lintje bij, want er is een ceremonie. Dan kunnen we naar binnen! Eerst door de tempel en hoe dichter bij we komen hoe harder de herrie van de vlerrmuizen wordt! Ja hoor daar zijn ze! Wel meer dan een miljoen vleermuizen in de grot! Er staan allemaal tempeltjes in de grot en deze zijn zwart van de poep haha. Als je iets dichterbij gaat staan dan ruik je de stank! Gadver!!!

Papa heeft op een van de tempels naast de grot een hond gevonden die ligt te slapen. En ja hoor we zien hem erop af sluipen, om hem te laten schrikken! Daar steek ik gauw een stokje voor! Ik kan hem nog net bij zijn sarong vastpakken, zodat hij niet verder kan! Heb ik hem netjes langs de hond geleid en laat ik hem weer los. Rent hij keihard op een haan af, die op de vlucht slaat en vervolgens bijna tegen Eef haar hoofd aanvliegt. Haha. Eef schrok zich rot! En de haan heeft nog heel lang boos lopen kraaien. Haha.

Daarna eerst weer door door de massa verkopers heen, zodat we met de taxi naar het Klungkung paleis kunnen.

Daar aangekomen staat er een heel oud vrouwtje voor de ingang die bewerkte houten eieren verkoopt. We maken een praatje en lopen naar binnen. Eenmaal binnen vraagt het vrouwtje waar we vandaan komen. Als we antwoorden met Holland, begint ze het volkslied te zingen haha. We lopen door de restanten van het paleis, met een klein museum met oude spullen uit het paleis en hebben het dan gezien. Als we naar buiten gaan staat het vrouwtje er nog en Niels en ik kopen een ei, omdat ze zo leuk het volkslied zong! Helemaal blij is ze.

Daarna gaan we weer terug naar het hotel, even plassen en daarna willen we lunchen bij Le Jardin, waar Jordy en Ismay na hun bruiloft een paar dagen logeren. Daar aangekomen blijkt dat je daar niet kan lunchen, omdat alles bij de villa's geserveerd wordt!!! Jullie hebben het goed voor elkaar hoor Jordy en Ismay!!!! Het is hartstikke chic volgens mij!!!

We besluiten om dan toch maar in het hotel te gaan lunchen. Iedereen heeft trek en ontzettende dorst! Nadat we onze buikjes weer vol hebben en nog even aan tafel zitten begint het te regenen! Voor het eerst vinden we dat helemaal niet erg!! Het koelt nu tenminste een beetje af (het hielp niet veel, maar alle beetjes helpen :p)

Eef, Les en papa gaan een tukkie doen en mama, Niels en ik gaan naar de Bintang supermarkt om nog wat dingetjes te kopen. Hele tas weer gevuld met allemaal dingen die we niet nodig hebben en natuurlijk ook weer cadeautjes! We gaan terug langs te winkeltjes lopen, want ik wil graag voor een jurk voor de bruiloft van Jordy en Ismay kijken en mama voor schilderijen.

Eerst komen we bij een winkeltje met hele mooie jurken. Ik pas er eentje en deze is prachtig!!! Alleen de prijs wat duur!! Lastig! We gaan er nog even over nadenken.

Daarna nog een paar winkeltjes in, maar daar hebben ze niet zulke mooie jurken als de eerste die ik had gepast.

Mama ziet ook een paar mooie schilderijen voor in de keuken en voor boven de bank, maar ook hier zit een aardig prijskaartje aan! We gaan er allemaal nog maar eens goed over nadenken.

Onderweg zien we een leuke bed van Monster energie voor Quentin. Na hard onderhandelen van mij krijg ik hem voor minder dan de helft van de vraagprijs. Ik draai mij om en de verkoper zegt tegen Niels: Because of the hot body. Haha.

Terug bij het hotel aangekomen liggen papa, Eef en Les een tukkie te doen. Wij gaan ons even opfrissen en nog even relaxen op het in balkon. Ondertussen hebben we ook het merk van de jurk even opgezocht en het blijkt een van de vijftien jongste en getalenteerde ontwerpster van Indonesië te zijn. Hmmm.....

Als iedereen wakker en opgefrist is doen we nog een drankje op het balkon bij papa en mama. En beantwoorden we ook de mail die we hadden gekregen van de eigenaar van de villa op Lombok. We kiezen allemaal een heerlijke lunch uit die we donderdagmiddag krijgen! We zijn heel erg benieuwd!

Ondertussen is het al 21.00 uur. Naar Kuta gaan heeft niet zoveel zin meer, dus we gaan in Seminyak wat eten. We komen bij een Mexicaans tentje terecht. Niels kan zijn lol op, want ze hebben Chili con carne. Beetje teleurgesteld is hij wel als blijkt dat de Chili con carne heerlijk smaakt, maar niet zoveel is. Dus hij besteld nog maar een cheese burger erbij hahaha.

Na het eten gaan we lekker slapen! Morgen doen we lekker nog een dagje strand en overmorgen gaan we naar LOMBOK!!!!!!

1. Jacqueline:
    16 april 2014
    Die vleermuizen kan ik me nog herinneren, wat een stank:( Stuur eens een appje met de naam van de ontwerpster dan ga ik even googlen. xx